[SECC] Announcement: WAE Contest This Weekend (CW)

John Laney k4bai at worldnet.att.net
Thu Aug 6 14:25:34 PDT 2009

--- Deutsche Version unten ---

Dear fellow contesters,

Once again I like to take the opportunity to thank you for your very
active participation in the WAEDC CW 2008. For the first time we have
received more than 1.000 logs for the CW part alone. Competition was
fierce and we got many record breaking results.

Now the 55th season of this traditional event is under way and I invite
you to participate in the WAEDC CW, starting this Saturday 0000Z.

Please be aware that we have changed some details in our rules. As
always you can find the latest version here:
http://www.waedc.de -> Rules.

Most importantly, the deadline for log submissions was changed, the
period shortened from one month to merely two weeks (see rule 14). This
will help us to decouple the log reception for the CW part in August and
the SSB part in early September, speeding up the publication of results.
Anybody feeling unable to submit the log in time should contact me
directly to find a suitable solution.

Now lets hope for some good condx.
Enjoy the contest, have fun!

Best 73 de Joerg, DL8WPX
WAE DX Contest Manager
wae-info at dxhf.darc.de

--- German version ---

Liebe Contester,

Ich möchte die Gelegenheit nutzen und mich auf diesem Wege noch einmal
für eure aktive Teilnahme am WAEDC CW 2008 bedanken. Erstmals haben wir
allein für den CW-Teil mehr als 1.000 Wertungslogs erhalten. Der Contest
wurde auf einem sehr hohen Niveau ausgetragen und viele neue
Rekordergebnisse erreicht.

Nun fängt die 55. Saison dieses Traditionscontests an und ich lade Euch
hiermit zur Teilnahme am WAEDC CW ein, der am kommenden Samstag 0000Z
beginnt.

Wir bitten um Beachtung der in einigen Details angepassten Regeln. Die
aktuellen Regeln gibt es wie immer hier: http://www.waedc.de .

Wir weisen besonders auf den verkürzten Logeinsendeschluß hin (Zwei
Wochen anstelle eines Monats). Er soll uns helfen, den Logeingang
zwischen dem CW- und SSB-Teil des WAEDC besser zu entflechten und damit
schneller zu Ergebnissen zu kommen. Falls jemand meint, diesen Termin
nicht halten zu können, bitte ich darum mich direkt zu kontaktieren.

Nun hoffen wir mal gemeinsam auf gute Bedingungen.
Ich wünsche allen Teilnehmern viel Spaß am Contest.

vy73 de Joerg, DL8WPX
WAE DX Contest Manager