[TOEC] Contest program som nycklar radion!

Jonathan Silvergran, SM3OJR sm3ojr@jonit.com
Mon, 04 Dec 2000 19:50:26 +0100

At 2000-12-04 10:50, Hans Sandén wrote:
>Hej Alla,
>
>Jag undrar om det finns något Contest program som nycklar sändaren genom att
>använda en optokopplare mellan datorn och nyckelingången på radion så som
>SSA CW programet gör.

Hej Hans,

Det har egentligen inget alls med själva programvaran att göra, utan beror av hur du konstruerar själva kabeln mellan dator och rigg. Allt du behöver göra är att sätta in en optokopplare på lämpligt ställe så är saken biff.

73 och lycka till
Jon, sm3ojr

European distributor of the following products:

* TR Logging Program (by N6TR)
* WJ2O Master QSO Logging Program (by WJ2O)
* RTTY (by WF1B)

---
Jonit Software, Box 178, SE-83122  OSTERSUND, Sweden
Phone: +46-63-57 21 21
Fax / 24h order: +46-63-57 21 22
Mobile: +46-70-569 21 21
E-mail: info@jonit.com