[TOEC] SM2T ARRL 10 meter aktivitet

Torvald Lundberg torvald@eurab.se
Sat, 16 Dec 2000 10:38:45 +0100

Hej.

Jag var aktiv under ARRL 10 meters contesten.
Intressanta konditioner speciellt mot USA.
På eftermiddagarna kunde jag köra USA med antennen i 270 grader och
mindre.
Europeerna.

På söndag kväll blev det däremot en hyfsad öppning mot staterna och med
nästan inga
europeiska konkurenter. Tyvärr hade de flesta antennerna åt andra håll
så det mest effektiva
var S & P.

73 de Torvald SM2EZT

                             ARRL 10 SUMMARY SHEET

    Contest Dates : 09-Dec-00, 10-Dec-00, 11-Dec-00

    Callsign Used : SM2T
         Operator : SM2EZT

         Category : SOHP

 Default Exchange : 599 #

             Name : Torvald Lundberg
          Address : Tappervagen 12
   City/State/Zip : se 94533 Rosvik
          Country : Sweden

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Mults   Countries

   10CW      546         546       2184      49        61

 Totals      546         546       2184      49        61

    Final Score = 240240 points.

Rig:
IC756 + Drake L7,  500 - 700 Watt ut
Antenner:
Force12 C3 och en 4 element yagi på 16 meters höjd.

--
TOEC on the Web:          http://www.qsl.net/toec/
Submissions:              toec@contesting.com