[TOEC] SV: [TOEC] Hjälpa nya&yngre!

SM0JHF sm0jhf@chello.se
Fri, 6 Oct 2000 00:13:02 +0200

Börja med att göra något, inte bara snacka.
Du vill "köra contest" men vill komma till en färdigdukat bord på Kvarnberget.
Och sedan städar du inte ens efter dig.

Henryk SM0JHF

----- Original Message -----
From: Teemu S Korhonen SMØWKA <hamradio@svessa.se>
To: <TOEC@contesting.com>
Sent: Friday, October 06, 2000 12:09 AM
Subject: [TOEC] Hjälpa nya&yngre!

Jag är mycket tacksam för Lars CVMs och alla ni andra som ställt upp på "Rookie of the year" tävlingen!
Jag tror att detta kan vara ett jättebra steg mot att kanske fler nya & yngre förmågor fattar intresse!

Jag skulle vilja ta tillfället att göra om ett citat ut en välkänd bok för scouter!
Scouting "uppfanns" eller startades av Baden powell, den historien är lång så den tänker jag inte dra, men jag vill gärna hänföra till en sak som han har sagt!

"Scouting is all about Lerning by doing"

Jag gör gärna om citatet till detta:

"Contesting is all about Lerning by Doing"

Och det ligger mycket i det eller hur??
Första gången man kör en contest så är man inte erfaren! Däremot så har man jäkla kul. Andra gången man kör samma contest så är man mer erfaren, fortfarande har man jäkla kul. Tredje osv....

Ni "gamla rävar" som tex har kört  CQ WW 5 gånger, hjälp oss yngre & nya som inte är så erfarna. En toppengrej vore att ni skickar in lite tips som kan hjälpa en på fötter lite snabbare, däremot ska man inte servera för mycket, men en "aptitretare".

/Teemu SMØWKA