[TOEC] 5X1Z station till utlåning under CQWW CW!!

Home.Mats.Persson@wfp.org Home.Mats.Persson@wfp.org
Tue, 31 Oct 2000 12:56:18 +0300

Tjena,

Jo det är sant.. Jag måste tyvärr! åka till Stockholm hela veckan innan och
efter testen.. !"#"&%#++ <- diverse svärord!

DVS min station kommer inte att bli aktiverad !!!

DVS finns det någon Skandinavisk amatör som är seriöst intresserad av att
spendera 12 - 14000 SEK för en flygbiljett ner hit..

Som svensk får du visum direkt på flygplatsen.

Mitt hus och full station får du låna helt gratis.. Det enda du behöver
betala förutom biljetten är din mat... Jag har folk i huset som kan hjälpa
till så att det inte blir något strul.

Stationen består av

Kenwood TS-850 med INRAD filter för CW i båda MF stegen
C-4XL med rotor.. indikeringen är kass men du behöver bara två
riktningar härifrån....! Nordväst och nord öst.
Alpha 91B slutsteg.

Stationen är perfekt för att göra bra resultat som single band entry på
antingen 10 eller 15 meter.. Den är inte klar för SOAB!

Endast seriösa contesters ombedes svara.

Om jag inte has svar inom 48 timmar så skickar jag ut erbjudandet till en
annan lista.

Detta ger också de contesters som tror allt är guld och gröna skogar på en
rar DX-plats en chans att känna på riktiga pileups... De kör inte sig
själv.. Det gäller att kavla upp ärmarna och ta kontroll! annars går det åt
!"#% <- diverse andra svärord

73 de Mats 5X1Z, SM7PKK

--
TOEC on the Web:          http://www.qsl.net/toec/