SV: Re: [TOEC] SSA och SAC

Owe.J.Persson@telia.se Owe.J.Persson@telia.se
Wed, 6 Sep 2000 13:48:23 +0200

Henryk
Det är svårt det här med att passa ihop tider!
Styrelsemötet i SSA som ska hållas i sept fick i år en extra
konkurrens av andra amatörradioaktiviteter. Förutom av två SAC-helger
är det också DX-möte i Karlsborg den sista helgen i sept och nu blev
det trångt. Helgen den 2-3  och 9-10 sept var merparten av styrelse-
medlemmarna upptagna av andra engagemang och det blev de tre
sista helgerna att välja på. Den 23-24 fanns det flest styrelseledamöter
"lediga" och det beslöts att lägga mötet söndagen den 24 sept.

Det var några som protesterade, bl a jag SM3CWE och SM0JSM.
Men det är ju inte så många fler som kör contest. Jag tror att det
avspeglar ungefär den situation som vi har i resten av amatörkadern,
d v s att högst 10 % är testkörare. Förresten vi är nog färre. Räknar
man med 10 % så skulle vi ha 600 testkörare som tillhör SSA och
räknar vi på alla skulle det bli flera än 1000. Tillåt mig tvivla! Helt
plötligt är vi överrepresenterade i styrelsen som kör contest.

Om det är grädde eller mjölk eller eventuellt vatten i styrelsen beror
ju
på vilka som medlemmarna röstar in i styrelsen. Men det är klart att
är man inte medlem så har man ju ingenting egentligen att klaga på.

Själv ska jag försöka vara med i SAC-CW och bränna av några QSO:n

73 de Owe/CWE