[TOEC] SSA och SAC

Håkan Linderhed hakan.linderhed@nexus.se
Wed, 6 Sep 2000 16:09:46 +0200

Det där är rent nys Henryk! Det räcker bara att se på WRTC för att
konstatera
att det går att ha förbaskat kul och köra en massa QSO:n med rätt
enkla/billiga
prylar. Vem som helst som slänger upp några dipoler och tutar på med 100w
kan köra minst 1000 QSO:n i WW eller WPX. Har du en trebandare, slutsteg
och är en hyfsad operatör bör du ha en god chans att vinna SOAB i SM.
Ändå ser vi att det är ett fåtal SM-stationer som kryper över 300 QSO
sträcket
i dessa tester. Med andra ord handlar det inte så mycket om att behöva lägga
ner mycket pengar - utan det är tid och intresse som saknas.

Istället för att kalla unga lovande testkörare för "dumskallar", skälla på
SSA,
måla ut hobbyn som stendöd, och predika att det inte är någon vits att köra
contest om du inte har en värstingstation med inbyggd "vinstgaranti", kanske
man borde smaka på orden TOLERANS, HJÄLPSAMHET och framför allt HA KUL...
Känns inte det lite mer lockande...eller...???

73 från SM5JBM -
en trebarnsfar mitt i karriären som kommer att köra test då och då när tid
finnes
...kanske jag vinner ibland...kanske inte...so what?...det är en hobby...