[TOEC] Program för NCDXF-fyrarna

Ingemar Fogelberg ingemar.fogelberg@swipnet.se
Sat, 09 Sep 2000 21:08:11 +0200

Hej!
Jag har knåpat ihop ett litet windowsprogram som man
kan använda för att lyssna på NCDXF-fyrarna. Programmet
är gjort för att styra Kenwood TS-450 och scannar så att
säga av alla fyrar på alla band kontinuerligt. Programmet
loggar s-meter utslaget men det är ett dåligt mått på hur stark
fyren är. Försök pågår att med hjälp av ljudkortet estimera
SNR och frekvens för given fyr istället. Experiment visar att
detta är ett mycket säkrare sätt att automatiskt hålla koll på
om fyren hörs eller inte. Min förhoppning är att kunna få
in detta i programmet under hösten/vintern/våren.

Om någon är intresserad så finns programmet att få gratis.
Skicka ett mail.

73 de Ingemar