[TOEC] Hittat felet, 3-500Z

Torvald Lundberg torvald@eurab.se
Wed, 13 Sep 2000 18:49:44 +0200

Hej,
Tack för alla svar på min fråga om slutstegsproblem.
Nu har jag hittat felet, ett av rören (3-500Z) får en rund liten lysande
fläck
på anoden när PA't går i tomgång (tillslaget men utan RF).
Fläcken sitter i ett av vecken på anoden. den lyser mer och mer och
tomgångsströmmen ökar fortare och fortare.

Rören ska enligt uppgift vara helt nya.

Har någon sett något liknande, går det att fixa eller ska jag skaffa nya
rör?

Rören i ett PA ska ju vara matchade, vet någon hur noga det är?
jag kan få tag på ett gammalt rör men dom är troligen inte helt lika.

Nu är det kort tid till testen.

I går var det ett mycke kraftigt synligt norrsken här uppe och 80  merer
nästan
dog ut helt. Hoppas det drar förbi och att SFi värdena går upp till
testen på lördag..

mvh
Torvald / SM2EZT