[TOEC] SAC SSB SOAB LP SM5G

Hakan Linderhed sm5jbm@swipnet.se
Tue, 26 Sep 2000 00:40:22 +0200

                                SAC SUMMARY SHEET

    Contest Dates : 23-Sep-00, 24-Sep-00

    Callsign Used : SM5G
         Operator : SM5JBM

         Category : SOAB-LP

   Operating time : 17.5 hours

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries

   80SSB      54          53        111        17
   40SSB      61          61        127        23
   20SSB     238         234        550        44
   15SSB     185         185        508        34
   10SSB     284         283        809        32

 Totals      822         816       2105       150

    Final Score = 315750 points.

 Soapbox Comments
 ________________

 Bra mycket bättre konditioner än under CW-delen med bla en
 fin öppning på 10m mot W, där jag precis som OEK noterade
 att man fick försöka förklara vad "contest" är för nåt' för
 en massa mobila stationer. Började nästan så smått att fundera
 på om det verkligen var riktiga hams i andra änden eller om
 det var 27-gubbar som letat sig uppåt i frekvens.

 40/80 däremot var inge vidare kul. Foni på de banden utan
 rejält med kräm är mest som att tala till en vägg.

 Såg på CCF-reflektorn att OH6NIO verkar spöa mig rejält i
 LP-klassen (1047 Q, 475k pts). Men med tanke på att SSB inte
 direkt är min "cup of tea" och att jag var tvungen att bryta
 några timmar under söndagen för att skjutsa barn till diverse
 evenemang så är jag rätt nöjd ändå.

 Rig: TS-850S
 Antenner: C-3 @ 18m, 80/40 dipoler @ 15m

73 de Håkan / SM5JBM