[TOEC] Jubileum

Peter Sundberg sm2cew@telia.com
Sun, 01 Apr 2001 18:43:04 +0200

Tack för inlägget Thomas, skön läsning för en gammal amatör!

Thomas har definitivt en poäng i det han säger. (se nedan) Har friserat bort
lite i ditt sköna mail som i mångt och mycket påminner om en annan yngling i
Luleå under samma tid som däremot körde FL100B... efter att han på standardvis
innehaft och gjort sig av med sin Geloso VFO.

Du har rätt Thomas, respekt, kunnande och allmänt bonnförnuft krävs i vår
hobby
annars kommer den att dö sotdöden! Med det sagt menar jag att ALLA varken kan
eller bör bli radioamatörer. Riktiga sållningsprov sorterar bort dom som inte
har rätt intresse enligt mitt sätt att se det.

I juni i år infaller min 30-års dag som amatör ! Man är alltså kvalificerad
för
Old  Timers Club med råge... du milde tid...
(För den spirituelle; läs några motioner till SSA's årsmöte från undertecknad
och EKM från början av 70-talet så förstår ni hur jag känner mig)

Thomas, vi kan bara fortsätta vår vandring längs den smala vägen mot Honor
Roll.. Ropar DX'et efter en station med "5" i callet så håller vi tyst tills
han kört klart och lyssnar efter "2" eller "3" .. ! Och inte skriker vi "Echo
Whiskey" eller "Mike Papa" inte utan "SM2CEW" eller "SM3DMP".. ! Full
callsigns
!

Amatörradio, det är grejer det !

73/Peter SM2CEW