[TOEC] DxWatch 1.0beta

SM5AJV sm5ajv@chello.se
Wed, 18 Apr 2001 08:20:58 +0200

Hej!
För den som är intresserad av att försöka hålla koll på konditionerna
har jag gjort ett Windowsprogram som med hjälp av ljudkort och
styrning av riggen scannar och mäter på NCDXF/IARU-fyrnätet.

Programmet heter DxWatch och det är den första beta-versionen
som jag lagt ut, med mängder av skönhetsfel och annat som går
att förbättra. Programmet skall klara att styra Kenwood och Yaesu.
Dock har jag inte testat Yaesu-styrningen ännu. Icom-styrning är
på gång.

För den som vill testa, utan skyddsnät och garantier, finns programmet
att ladda ner från http://hem.passagen.se/sm5ajv/DxWatch/dxwatch.htm
Synpunkter och förbättringsförslag är välkomna!

73 de Ingemar

SM5AJV (8S5A in contests)
Ingemar Fogelberg
email: mailto:sm5ajv@chello.se