[TOEC] EU HFC de SM2(ez)T

Torvald Lundberg torvald@eurab.se
Sun, 05 Aug 2001 11:17:47 +0200

Hej!
Om man sticker ut hakan...
Jag hade tänkt göra en ordentlig satsning men
på lördag kom jag mig med stora ansträngningar ur sängen,
dom kallar det visst ryggskott. Men skam den som ger sig
så jag masade mig i väg till riggen och försökte köra halvt
lutad över bordet. Fyrelementaren på 10 vaqr paj så
det var C3'an som gällde, Den sitter på en "hissmast" som jag
givetvis inte orkade hissa upp. Konditionerna var inte de bästa
och flera stationer hörde mig inte fast dom var relativt starka.
Tio meter var heltrögt och på 15m fick jag ingen "rate" så jag gick
på 20 meter för att få upp rate'en. Det var troligen ett misstag för
10 dog ganska tidigt här och 15 lät som 10 i början.

Nog med undanflykter, jag får helt enkelt anse mig slagen.

SM5G hade kört över 700 QSO.

Aktiviteten från svenskar verkade hyfsad. hörde minst 3 SM2'or.

SM2CEW verkade köra en hel del så det skall bli intressant höra
hur det gick för honom.

Har inte kunnat hämta summaryt så resultatet får bli ur minnet.

ca 625 QSO och ca 210 multisar, får återkomma med riktiga
resultat om några dar.

73 de Torvald SM2(ez)T

--
TOEC on the Web:          http://www.qsl.net/toec/