[TOEC] SM2CEW EuHFc

Peter Sundberg sm2cew@telia.com
Sun, 05 Aug 2001 19:39:53 +0200

Körde lite i EuHFc.

                           EUROPEAN HFC SUMMARY SHEET

     Contest Date : 04-Aug-01

    Callsign Used : SM2CEW
        Operators : PETER SUNDBERG SM2CEW

         Category : SOHP CW

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Zones

  160CW        1           1          1         1
   80CW      112         112        112        41
   40CW      123         123        123        43
   20CW      367         367        367        56
   15CW       48          48         48        28
   10CW       23          23         23        19

 Totals      674         674        674       188

    Final Score = 126712 points.

Konditionerna på de höga banden var stinko och därför lämnade jag dem och
körde lite "run" på 20. Därav den dåliga multipliern. Grattis till 8S0W som
hörde mig på 160, stämde av 80 mtr vertikalen och körde barfota men det
mesta stannade nog i matchboxen. Ropade några andra som var starka men dom
kom inte ens tillbaka med QRZ. Skippade försöket med 160. Nu blir det en
riktig antenn för det bandet, inte  kan man hålla på så här...
Efter att ha kört några timmar satte hungern in och det visade sig att
skafferiet var tomt. Kände mig "tvingad" att åka och köpa contest food
(=pizza) så där gick lite tid. Gott var det dock.

HFC är en lite kul test eftersom man inte kan söka multisar på samma sätt
som i andra tester. Man kan liksom inte utläsa på signalen vad man har att
vänta sig för multiplier utan det är alltid en överraskning att se när
han/hon blev licensierad.

Många stationer körde 001 osv som testmeddelande, dessa QSO deletade jag
bara eftersom det inte är helt enkelt att tala om för motstationen hur
contestmeddelanden tas fram. Först RRR TNX FB GL... sedan tar man bort dom
ur loggen.. dom skulle bara veta hur glad man egentligen är..

Tack för tipset att köra denna test Torvald, den passade bra som
lördagsunderhållning.

/Peter SM2CEW