[TOEC] SV: [TOEC] Re: Förslag till SAC prisprogram

Info Marjavaara Resor AB Info Marjavaara Resor AB" <info@marjavaara.se
Fri, 10 Aug 2001 13:03:57 +0200

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: <Jan.E.Holm@telia.se>
Till: <toec@contesting.com>
Skickat: den 10 augusti 2001 10:18
Ämne: [TOEC] Re: Förslag till SAC prisprogram

>       Än så länge finns ingen QRP klass i SAC. Vill du köra
>       QRP får du köra en test som har den klassen.
>
>       / Janne

Nedanstående kopierad från SK3BG

-------------- klipp ---------------------------
Sections.
a) Single Op./Single TX/Multi Band - High Power
     Single Op./Single TX/Multi Band - Low Power (output 100 W or less)
     Single Op./Single TX/Multi Band - QRP (output 5 W or less)

Om det är som du säger så det förklarar allt.
Har inte läst reglerna på många år :-) men hur tolkar man ovanstående?
Jag har faktiskt trott under alla dessa åren att det fanns.
Varför redovisar man då QRP resultat för sig, samt noterar rekord?

SM5NBE