[TOEC] Re:Re: "Bästa QTH"

Jan Erik Holm sm2ekm@telia.com
Sun, 26 Aug 2001 18:21:30 +0200

Precis så, man måste bort från Europa. Nej inte går det att göra
några större stordåd från SM2 eller från SM över huvud taget.
Visst, ibland kan det bli hyfsade konditioner och det kan gå att
placera sig hyfsat men det händer inte varje år. Efter långvarig
erfarenhet brukar jag säga att om man kör CQWW i 5 år på
raken CW+SSB (alltså 10 tester) kommer man att få bar conds
2 ggr halvhyfsade 3 ggr och skitdåliga 5 ggr. De där 2 gångerna på
5 år skall man alltså passa på att köra som fan.
Kommer föresten ihåg att jag terrade Tord EVR hör om sistens
och undrade varför dom höll på att slita ihjäl sig nere i Fernebo
när dom egentligen inte kommer att kunna vinna nått speciellt.
Sa att istället skulle man fixa 3 st crank up torn och några minde
monobanders och dra till nord Afrika eller nått sånt. Med ett sådant
"set up" kan man vinna världen men från Fernebo kan man inte ens
vinna Europa. Nåja, jag sitter ju i samma båt själv, man fixar och
donar och jobbar och jobbar med stationen så gott man kan,
förvisso har jag inga särskilda ilutioner att vinna nått nu för tiden
men man måste ju odla sin hobby.
Annars låter EA7 intressant, några väl kylad San Miguel vid polens
jumma vatten vore inte helt fel alls, skulle säkert gå att köra ihop
resultat som vinner i Europa där ifrån. Det skulle inte kosta en
förmögenhet att sätta upp nått där nere. 3 st 60-80 fots crankups
en shortie 40 och lite annan dynga skulle man komma långt med.

73, Janne EKM   ex: famous contester numera bara radiokung