[TOEC] Re: Bygga antenner

Jan.E.Holm@telia.se Jan.E.Holm@telia.se
Mon, 27 Aug 2001 08:19:29 +0200

   Tja, man börjar bli jävligt lessa att hålla på med dessa
   antenner när det för det mesta bara är skit konditioner.
   Man kan inte annat än beundra SK3W galningarna som
   jobbar och sliter, får en att tänka på hur jag och en massa
   andra här uppe höll på på 70 talet.
   Jag har i alla fall byggt ihop en 3 el Yagi för 40 m som
   verkar funka ok, sitter bara på låg höjd nu men så fort
   jag får hjälp kommer den upp högre.
   Håller sen på att sätta ut lite mer radialer på 80 m 4SQ
   antenna, va fan det ska va bra för vet jag inte men det
   är bättre sysselsättning än att ligga hemma och sova i
   soffan framför TV´n.

   73 SM2EKM "den gamle"