[TOEC] WRTC - SM5IMO (SM3SGP)

Jan Eliasson, SM7NDX sm7ndx@svessa.se
Tue, 28 Aug 2001 22:42:45 +0200

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Dan Hultgren [mailto:sm5imo@swipnet.se]
Skickat: den 22 augusti 2001 18:16
Till: sm7ndx@svessa.se
Ämne: Intresseanmälan WRTC SM5IMO

En kort beskrivning av dig själv och varför just du kommer att vara det
bästa valet?

Svar:
Jag är 43 år gammal och  har arbetat inom telekom- och data-branschen, på
senare år som dataarkitekt och affärsutvecklare. Just nu har jag ett
sabbatsår från yrkeslivet. Redan från starten av min amatörbana 1977 har
fokus varit inriktat på contesting.

Jag tror att den erfarenhet jag har från många års aktivitet i de stora
testerna både som single och multi op tillsammans med strategiarbete
inkluderande omfattande log-analys från SK3W och en god stresstålighet gör
mig som en lämplig deltagare i WRTC.

Jag anser att det är väldigt viktigt att man även har ett samkört team och
Gunnar/SGP och jag har kamperat ihop i ett antal tester de senaste åren och
är väl samkörda.

Din erfarenhet från contesting, samt contesting med low power (<100 W)?

Svar:
Har kört ca 150000 contest QSO sedan 1977, främst som single op från SM5IMO
och 8S5W. Har även kört som single op, multi/single och multi/multi från
SK3GW, SK3W, SM5FQQ, SK5EU, SK5EW och SK0CT.

Erfarenhet finns från såväl QRO som QRP.

Har varit aktiv sedan 1977. Har t ex medverkat i alla SAC sedan 1978. Har
ett antal segrar, i SM, single op all band både på SSB och CW i SAC, CQWW,
WPX och ARRL.

På senare år har jag medverkat i uppbyggnaden av SK3GW/SK3W  där vi försöker
etablera en station som kan slå sig på top-ten i dom stora testerna. Jag är
där ansvarig för planering/strategi inför testerna. Jag har medverkat i ett
antal seriösa satsningar därifrån de senaste åren där vi lyckat hävda oss
bra med internationella mått.

Erfarenhet som runner och multiplier?

Svar:
Jag har kört både run och multiplier från ett antal multi-operationer med
betoning på att köra run.

CW eller SSB?

Svar:
Jag kör både CW och SSB.

Är du aktiv med dx-körande mellan de stora testerna?

Svar:
Ja jag kör DX. Saknar P5 för DXCC. Har kört 5BDXCC och 5BWAZ.

Vem vill du ha med dig i teamet?

Svar:
Gunnar/SM3SGP