[TOEC] ARRL CW SM3C AB QRP

Bengt Eriksson sm5cct@telia.com
Tue, 20 Feb 2001 18:56:43 +0100

                 ARRL INTERNATIONAL DX CONTEST -- 2001

      Call: SM3C    Op: SM5CCT       Country:  Sweden
      Mode: CW                       Category: Single Operator QRP

      BAND     QSO    QSO PTS    STATES/PROV

      160        0        0           0
       80        3        9           1
       40       63      189          29
       20      228      684          47
       15      229      687          42
       10      249      747          46
     -----------------------------------

     Totals    772     2316         165  =   382,140

All reports sent were 599.

Equipment Description:
Rig: Ten-Tec Argonaut II, 5 watts output
Antennas:
80: Inverted L
40: One element quad
10-20 Force 12 C3 7 el. multimonoband beam

Club Affiliation: TOEC

Jag var också ute efter ett gammalt rekord,  SK2KW op Rainer DMU 1981.
Det var bra, speciellt med tanke på att det var väl innan de fina
datorprogrammen kom.
Så det var ju dags att göra ett försök och det lyckades.
Tyvärr hann jag ej få upp någon riktigt bra för 80, min vertikal hade
blåst omkull och låg begravd i snön, feedern avsliten fastfrusen i isen.

Det blev 3 qso på 80 i alla fall, ett av dem med min C3 beam så man kan
undra vad "the big guns" i USA har, de tycks höra allting.
Fantastiskt att kunna säga att på 10-20 så fick jag svar från alla jag
ropade på och tänk vilken känsla att ibland t o m kunna så kw-stationer
i pile-upen.
Det är inte ofta man ropar cq med 5 w men hittade en clear spot på 14 på
söndagsmorgonen och fick ett 40-tal qso:n främst från mellanvästern och
västkusten, kul.
Är mycket nöjd med resultatet på 40, mitt quad-element går fb.

Bengt