SV: [TOEC] D68C

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Sat, 24 Feb 2001 11:38:39 -0000

Hej!

Jag förstod att några skulle tolka mina synpunkter på fel sätt. Tips till alla som tänker tycka något på denna reflektor - sätt på er skygglapparna. Alltid trampar man någon på tårna.

Jag ber om ursäkt till dom vars tår jag trampat på den här gången!

Däremot ber jag inte om ursäkt för mina åsikter. Jag anser fortfarande att rekord ska kunna jämföras på lika premisser!

Låt mig bara klargöra följande:

Jag tycker D68C-expeditionen har utförts på ett proffsigt och bra sätt, haft duktiga operatörer och varit QRV dygnet om på alla möjliga tänkbara band och trafiksätt. Jag är imponerad av QSO-antalet och gratulerar samtliga inblandade till det!!!

Jag har själv kört expeditionen på de flesta band och trafiksätt och bugar och tackar för alla QSO:n!

Snygg och informativ webbplats finns på http://www.dxbands.com/comoros/ där man också kan se om man finns med i loggen med ett par dagars "eftersläpning".

Expeditionen och operatörerna förtjänar allt beröm de kan få. Speciellt kul att vi haft en svensk representant med i form av Håkan, SM5AQD. Låter kul med nära 250 i rate under 4 timmar! Där skulle man ha velat vara med själv (i andra änden av pile-upen) - är faktiskt lite avundsjuk på Håkan, som fått uppleva en sådan här expedition :-) Jag ser fram emot mera "inside-info" från Håkan framöver...

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000