[TOEC] Re: SM team i WRTC 2002?

Sigge SM5KUX sm5kux@telia.com
Wed, 4 Jul 2001 21:38:04 +0200

Hej,

Jag har nu läst igenom inbjudan till WRTC 2002 lite noggrannare, och får
erkänna att jag tidigare missat en detalj i formaliteterna. Ibland är det ju
kontroversiellt med inblandning från centralt håll, och detta är ju inte ett
arrangemang inom IARU, därför valde jag att ligga lågt. Jag såg först inte
att SSA behövde agera (det finns ju contesters utanför SSA som skulle kunna
ha invändningar) men det framgår av inbjudan (i villkoren för grupp a) att
det är den nationella IARU-anslutna föreningen, eller motsvarande
contestklubb (lite oklart uttryckt i texten vilken status som krävs av en
sådan klubb) som ska utse ett team.

Mitt förslag är att SM7NDX (som är min vice sektionsledare HF) tar på sig
att vara kontakt och att hålla i uttagningen av teamet. Främsta anledningen
till att jag föreslår Jan/NDX är att han är mycket aktiv inom contest, och
samtidigt ingår i SSA sektion HF. Samtidigt vill jag framhålla att
anledningen till att jag inte föreslår Jan/CER är att han indikerat på
reflektorn att han gärna ingår i ett team, därför är det enligt min
uppfattning bättre att CER inte hamnar i en situation där han skulle få
problem att utse sig själv som deltagare i ett team.

Jag hoppas att detta förslag kan accepteras av de som engagerar sig i
Sveriges deltagande i tävlingen (och av NDX).

73, Sigge SM5KUX
SSA sektionsledare HF