[TOEC] Contest-QTH:n

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Thu, 19 Jul 2001 23:26:47 -0000

Hej alla!

I mitt svar till SM2DMU tidigare, slängde jag ur mig ett påstående att det kanske inte finns några contest-QTH:n i Skåne. Finns det det?

Var någonstans i SM har vi våra contest-QTH:n?

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en beskrivning av ditt (eller erat, om ni är flera som delar på ett) contest-QTH, både för att få en samlad bild av vad vi har i SM och även för att kunna presentera det på min contest-site.

Jag är väldigt ovetande om vad vi har i den vägen i mellersta och södra delarna av SM och jag tror även det skulle vara intressant för alla contesters i SM att få en uppfattning om vad som finns runt om i landet.

Så, om du/ni har lust, gör en beskrivning av contest-QTH:et, shacket, stationer, master, antenner, vem/vilka är ägare eller ansvariga, vilka tester brukar ni köra och vilka brukar normalt vara operatörer. Berätta också om du/ni kan tänka er ta emot gästoperatörer, som ensam operatör eller i en multi-satsning. Bilder på shack, riggar, master, antenner och operatörer är MYCKET välkomna, gärna närbilder på geniala lösningar. (Glöm inte bildtexterna, så man vet vad man tittar på...). Allt detta gäller både om det är en klubb som driver det hela, eller om det är en privat satsning.

Är det någon som absolut inte vill presentera sig och sitt contest-QTH i bild tar jag naturligtvis hänsyn till det, men det vore ju kul om QTH:et åtminstone kunde presenteras textmässigt i så fall.

OBS! Det behöver inte vara supersatsningar som t ex SK3W eller SL3ZV. Även små satsningar är intressanta i det här sammanhanget. Huvudsaken att du eller ni är mer eller mindre hängivna contesters och i huvudsak är intresserade av att använda QTH:et som contest-QTH.

Om du/ni nappar på idén, skicka i så fall text och bilder (helst digitala, JPG, i hyfsad upplösning) till: jan-eric.rehn@telia.com

Om inte digitala bilder finns tillgängliga, så kan jag naturligtvis ta "vanliga" papperskopior, som jag själv kan scannra in. Om du vill ha tillbaka bilderna, så meddela det i så fall.

Skicka ev. text och bilder via "snigelposten" till:

Jan-Eric Rehn
Lisatået 18
863 32 SUNDSBRUK

P.S. Det här uppropet gäller även "super- eller storsatsningarna" med egna webbplatser!

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000