[TOEC] "locka fler"

Mikael Larsmark larsmark@swipnet.se
Fri, 25 May 2001 07:51:59 +0200

Hejsan!

Jag har tänkt ta och köra lite från stugan i WPX CW testen. Vi har
faktiskt sålt huset och ska flytta ut till stugan på heltid. Det blir nog
bra för då har jag mycker mer tid att ägna åt stationsbyggen mm.

Jag har inte kört en test seriöst sedan sist från SL3A och det var i
CQWW SSB testen. Hehe, jag har väl blivit utbränd på att köra
SOAB eller nåt :-) Har tänkt komma och köra MS tävlingarna
framöver, då behöver jag inte vara uppe en hel helg helt ensam för
om man tänker så, då är det ganska tråkigt att köra SOAB!

Jag har sökt in till Luleå Tekniska Högskola som Civilinjengör
Elektroteknik till hösten och jag hoppas jag kommer in. Det är
väldigt låga intagningspoäng som krävs men en tidning rankade
alldeles nyss utbildningen till den bästa i Sverige av elektronik
utbildningarna vilket verkar lovande.

Jag har fått sålt C3an och ska köpa en KT34XA. Jag har fått lite
sommarjobb och därmed kommer masterna upp så fort som
möjligt!! Om några veckor har jag både antenner och pengar för att
projektet ska fortskrida!

Det är synd att contest intresset är så lågt i Sverige men jag förstår
de som avstår av andra skäl.........Det är inte alla människor som
har tid att avvara en hel helg för att sitta framför radion och därmed
är det helt förståligt.

Nej, nu ska jag till stugan och köra radio!!
73 // Micke SM3WMV

On 24 May 2001, at 15:54, Teemu S Korhonen wrote:

> Hej allihopa, nu stundar snart WPX testen.
>
> Jag satt en dag och funderade på varför deltagandet i contest är så dåligt i sverige, kanske är det tråkigt?, vad vinner man på det?. Har man lurat någon att köra contest och denne har blivit "tvingad" (typ Multi Singlar) att köra ett par gånger är man nog fast i contest svängen, man har jädra
skoj varje gång, snackade en gång med en amerikan på 40m och sa att jag skulle köra CQWW om 2 dar, han tyckte inte vi som höll på med contest var riktigt kloka "hope you bust your brains out" var hans kommentar på't ungefär. Men jag insisterade och vände på steken, häng med du också. Det visade
sig senare i testen att jag blev uppropad av honom. Kul en till som är med och spränger hjärnan, men det gör vi inte, vi trivs med det vi gör.

> Vad vinner vi på contest nationellt, ja ingenting....lite, en uppmuntran skulle nog inte skada, titta bara på Contest Club Finland som delar ut pokaler till de som varit famgångsrika i CQWW; WPX, Finska månadstesten m.m. Vore inte detta något för oss, att på SSAs årsmöte dela ut pokaler till de
som visat fram näbben lite extra, den personen som får pokalen känner nog genast en vilja att fortsätta ("kanske kan jag erövra den ännu större pokalen nästa år").