[TOEC] Iaru

Teemu S Korhonen Teemu S Korhonen" <hamradio@svessa.se
Thu, 31 May 2001 23:45:08 +0200

Faktum är att denna setup har legat i mina tankar tidigare, kör vi såhär kan
vi defenetivt få ett väldigt bra resultat!

             SSB                  CW

160M: SM5HJZ + Behövs 2?  Bättre med flera ops
> 80M : SK3W + SM6MCW?
> 40M : SM5AQD + SK3W
> 20M : SK0UX, SM2EKM,
> 15M : SK3W + SK0UX
> 10M : SM2DMU + SK0UX

Denna setup vore än bättre, SK0UX 8el Quad och DMUs Stack på 10 kan man göra
"MYCKET MED".
I listan är det bara SK0UX och SK3W som inte har telefon, det kan man enkelt
i såna fall lösa med 2M till någon som har.
SSA bör betala telefonkostnaden för att ligga uppkopplad mot en sever, det
kan inte bli många hundringar.
Det är extremt viktigt att kunna skicka viktiga multipliers till andra band.

Om dessa stationer (ovan) fungerar som runners kan man tex från SL3ZV och
div andra stationer leta S&P för extra multisar.

Sedan behövs operatörer........tänk på att tyskarna var närmare 70st.

/Teemu SM0WKA