[TOEC] 7S3A - MT11CW - MT11SSB

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Sun, 18 Nov 2001 17:57:53 -0000

Hej!

Min gamla mast med en 3 el. yagi för 10/15/20 och en 15 el. Yagi
för 144 MHz ligger nu på backen efter stormen i torsdags i en
förvriden hög av järn- och aluminiumskrot. Det går knappt att
skönja att något av skrotet varit antenner. Masten var också
ena fästpunkten för min 40/80 m-dipol.

Efter att ha tråcklat ut min 40- och 80 m-dipol ur aluminium- och
järnskrotet och hängt upp ena änden i en buske i marknivån hade
jag inga större förhoppningar om att höra och höras på 80 m. Min
80 m-antenn var nu en slooper mot nordost (väldigt slopande -
nästan lodrätt ner från den mast som lyckades stå kvar i stormen.

Jag kunde förvånansvärt nog ändå höra och köra en del på 80, trots
att SWR ändrats och var väldigt hög - så hög att jag inte vågade
använda steget - körde med 100 W på 80 m.

-------------------------
2001-11-18 1400-1500z
SSA Månadstest 11 CW

CALL: 7S3A (SM3CER)

       QSOs  Points Län
 80 m:   22    44    11
 40 m:   22    44    11
Total:   44    88    22

Score: 1936
-------------------------
2001-11-18 1515-1615z
SSA Månadstest 11 SSB

CALL: 7S3A (SM3CER)

       QSOs  Points Län
 80 m:   30    60    17
 40 m:   34    68    19
Total:   64   128    36

Score: 4608

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000