[TOEC] SM3X CQ WW

ARONSSON sm3cvm@swipnet.se
Mon, 26 Nov 2001 19:27:22 +0100

Hej!
Vilken svängig helg, allt från kanonsignaler och öppet i alla riktningar under korta stunder till att den geomagnetiska rullgardinen drogs ner - och så aurora förståss. Minst sagt frustrerande efter att ha sett fram mot ett nappatag med världens contesters. Kan inte minnas något liknande tidigare år när det gäller CQ WW men man glömmer förståss när det är tråkigt. Körde singel 20 meter. Efter lördagens "rullgardin" ansträngde jag mig inte för att komma upp tidigt på söndagsmorgonen utan det fick bli som det ville sig. Minns annars mest öppningen österut efter midnatt lördag kväll då 9V, JA, 9M6, VK, BA, 9M8, HL, 3W under 20 minuter kom in med kanonsignaler.

BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries   Zones

   20CW      885         885       1488       104        33

 Totals      885         885       1488       104        33

    Final Score = 203856 points.

Rig: TS-850S Low Power och Gem Quad 3 element med mittfästet ca 17 meter över närmaste landmärke. Närmaste vatten av betydelsefull mängd Brunfloviken i Storsjön, flera hundra meter bort.

73, Lars
SM3X (SM3CVM)