[TOEC] VIRUSVARNING

SM5DJZ John djz@swipnet.se
Thu, 29 Nov 2001 17:47:14 +0000

Hej alla Glada (???)

Jag måste få be om URSÄKT kollektivt till många här på reflektorn. Och inte
bara här. Det gäller nog Worldwide är jag rädd.

Som många av er har förstått har jag drabbats av det senaste aktuella
viruset Badtrans eller vad det heter. Tydligen har jag spridit runt en
massa mail till höger och vänster, men tack vare min svåger Torbjörn som nu
har installerat Norton 2002 Antivirus-program hoppas jag att detta aktuella
problem är ur världen.

Jag har tidigare använt Outlook Express, men kommer i fortsättningen att
TOTALT SÄGA ADJÖ till detta email-program. Har nu istället gått över till
Eudora tills vidare. Det verkar nämligen som om Eudora-användare har
undgått detta virus denna gång.

Eftersom detta är andra gången inom ett år som Outlook tydligen är oerhört
mottaglig för dylika förkylningar finns det ju ingen som helst anledning
att behålla det bara för att det kommer från Microsoft!! Tydligen är det
bara Outlook-användare som har drabbats, och det är visst inte första gången.

Vidare har jag haft mitt antivirus-program från McAffee. Trots
uppdateringar  (kanske inte så ofta som jag hade hoppats hm...) verkar det
vara rena skräp-programmet beträffande Anti-virus. Så även det har numera
hamnat i Trash-boxen.

Som sagt; Än en gång ursäkta men tydligen är jag visst inte den ende här på
jorden som drabbats.
73 i alla fall de Janne SM5DJZ  / SM5D