SV: [TOEC] SAC och logg pgm

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Mon, 3 Sep 2001 19:03:13 -0000

Hej!

Enligt vad jag vet, så finns det 6 olika contestprogram som klarar SAC.

Först har vi de 5 som körs under DOS:

NA (K8CC)
OH2GI Ham System
SAC (LA0FX)
SD (EI5DI)
TR (N6TR)

Sedan har vi det som körs i Windows:

Writelog

Jag har tillskrivit samtliga om att göra Cabrillo-loggar för SAC.

Det program som fungerar perfekt även med Cabrilloutskrift är Writelog, där SM6SRW har gjort modulen för SAC. Han har även i dagarna gjort en modul för SSA Månadstest, som jag och SM0LZT hjälpt honom att testa. De senaste uppdateringarna av SM6SRW:s moduler kommer att släppas inom de närmaste dagarna.

Det program som "nästan" fungerar med Cabrilloutskrift är SAC (LA0FX). Jag har hjälpt honom testa utskrifterna under några dagar. Det återstår bara några små justeringar, så kommer det också att fungera perfekt.

De övriga (NA, OH2GI Ham System, SD och TR) har jag inte fått svar ifrån.

Det är dock inte nödvändigt att skicka in en Cabrillo-log, även om det naturligtvis är önskvärt. Det underlättar betydligt för loggrättarna och snabbar upp hela rättningsprocessen.

Så, använd det contestprogram ni trivs med, bara ni är med och kör!

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000