[TOEC] SM3X SAC CW

ARONSSON sm3cvm@swipnet.se
Sun, 16 Sep 2001 20:04:31 +0200

Hej!
Det blev en trevlig helg med bättre conds i år jämfört med förra året. Visserligen dog banden ett par timmar på slutet men i alla fall bättre än förra året. Konstiga problem med loggningen från början - allt kändes segt, ibland kom inga bokstäver eller siffror fram på skärmen eller så skenade tecknen iväg men med skillanden att det var helt andra siffror eller bokstäver som skenade än de jag skrev! Det verkar som om batteriet/erna i dosan som sköter kontakten med det trådlösa tangentbordet är dåliga. Eller så är det nåt annat fel. Men när jag flyttade dosan fram till tangentbordet blev det bättre.

Som alltid mitt på natten blir man trött och banden samtidigt som 40/80 inte ger så mycket . Passade på att sova hela 2,5 tim samt fixade te och mackor innan sista passet började ca 05.20 SNT. USA på både 40/80 och sydamerika på 40 satt fint. Roligaste händelsen inträffade dock på söndag mitt på dagen då jag QSY-ade en LY till 28 MHz för ny mult. LY hördes inte men istället blev jag uppropad av 5R8FU så det blev en ny multis i alla fall!

73, Lars sm3cvm - sm3x

 SAC CW SUMMARY SHEET

    Contest Dates : 15-Sep-01, 16-Sep-01

    Callsign Used : SM3X
         Operator : SM3CVM

         Category : SOAB LP 100 Watt

     3 ele Gem Quad 10/15/20, vertikalt hängande full size loop på 40 och en singel vertikal på 80 till vilken det ligger glest med radialer på backen.

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries

   80CW      116         116        238        31
   40CW      217         217        462        38
   20CW      504         504       1093        49
   15CW      143         143        332        33
   10CW       23          23         57        13

 Totals     1003        1003       2182       164

    Final Score = 357848 points.