[TOEC] Månadstesten

Jan Erik Holm sm2ekm@telia.com
Mon, 17 Sep 2001 18:40:35 +0200

Hade inte tänkt kommentera MT så värst mycket annat än
att jag håller med CER till 100%, troligen hade jag uttryckt
samma sak med ännu kraftigare ordalag.
Annars, naturligtvis kan man ju säga som Michael att man
kör test för att vinna, eller att ha viss möjlighet till att vinna.
Enligt mitt synsätt är det inte fullt så lätt. Man måste alltså
först skapa sig vissa förutsättningar för att teoretiskt ska sig
möjligheten till att vinna, har man inte dessa förutsättningar
kan man naturligtvis fortfarande vara med och tävla men
andra kriterier och variabler gäller då.
Man kan naturligtvis anpassa dessa tävlingar på sådant sätt
att det passar både det ena och andra, risken är då att
tävlingen i fråga blir ointressant för många utom för en själv
och då har man inte uppnått någonting.
För att fatta mig kort så tycker jag att SAC redan nu är
uppdelad i nog många klasser, man får akta sig så man
inte "klassifierar sönder" saker och ting.

/ Janne EKM