[TOEC] Re: [TOEC] Regler för månadstesten

Peter Sundberg sm2cew@telia.com
Mon, 17 Sep 2001 19:42:36 +0200

En tid på 70-talet kördes MT på 40 meter och på den tiden var det SM2-or
som dominerade (saknar förresten själv ett diplom för mina insatser ett
år). Då beslutades att göra om  testen för att förhindra SM2-dominansen.
Testen flyttades till 80m och SM2's framgångar var utraderade i ett slag.
Kul för oss... nja...inte mycket.

Har inte kört MT sedan dess. Långsint var ordet..  :-|

Allvarligt talat, mixtra inte med effektgränser, testmeddelande eller
tider, låt formatet vara som det är och tala varmt om testen som en kul
stund på bandet så kanske fler lockas att köra. Var själv mycket nära för
ca ett år sedan när Janne CER fixade en fil så jag kan använda TR Log i
testen men av olika anledningar har det inte min comeback blivit av. Men nu
vet jag ju var jag kan få reda på mitt församlingsnummer så nu är det
nästan dags.

Bästa sättet att sabba något är att ändra allt, då tappar man till och med
de sista entusiasterna.

Gör en ny test istället för "o-eliten" och 100 wattarna som inte tål lite
störningar. Låt testmeddelandet bli det datum dom tog cert och multipliern
är de två första siffrorna i postnumret.  :-))

73/Peter SM2CEW