[TOEC] Fortfarande konstigt med svensk text och utebliven radbrytning...

SM5AJV sm5ajv@chello.se
Mon, 17 Sep 2001 22:55:17 +0200

Hej!
De som ser att de har problem med att utsända mail får
konstiga tecken till exempel i arkivet på http://lists.contesting.com/_toec/
kan prova att ställa om MIME-kodningen.

Jag har provat följande i  Outlook Express, som jag gissar
att många kör:

* Välj menyn Verktyg
* Välj fliken Skicka
* Välj 'oformaterad' i formatvalet för E-post. (då blir det ingen HTML i
mailet)
* Klicka på knappen för Inställningar för oformaterad text...
* Välj MIME och Koda text med (inget).
* Passa på att ställa in antal tecken för automatiskt radbyte...

Resultat: Svenska tecken ser OK i arkivet.

Var det någon som tyckte det skulle vara enkelt?? :-)

/Ingemar, SM5AJV