[TOEC] SAC SSB

Mikael Westerlund sm3jla@algonet.se
Sun, 23 Sep 2001 19:59:54 +0200

Det var länge sedan jag körde test med hemifrån. Det märks att det inte är samma tryck i signalen som man har
blivit bortskämnd med från SL3ZV,SK3W,SK2KW mm. men kul var det iallfall.
Bra conds åtminstonde dom timmar jag var QRV. Jag har ingen 80m antenn uppe men det har nog inte spelat
någon större roll denna gång eftersom att jag inte hade tid för full satsning.

Testade WRITELOG plus ljudkortet för första gången och på SSB fungerar det kanon, på CW så är TR
fortfarande outstanding.

-+- Scandinavian Activity Contest -+-
Sponsored by SSA, NRRL, EDR and SRAL.

CALL: SM3JLA                  SWEDEN                                    Country

Time on 9:48

Contest category: _____"SO almost all band"_________________________________

   QSOs Points Multipliers
80m:  0 0 0