[TOEC] SM5NBE SAC

Info Marjavaara Resor AB Info Marjavaara Resor AB" <info@marjavaara.se
Mon, 24 Sep 2001 17:17:45 +0200

Om jag skulle berätta allt som hände så tror att folk skulle ha roligt länge.
Letade i panik efter ett program som jag skulle använda för att spara min röst.
zLog som jag hade tänkt använda gick inte att confa.
Till sist fick ta fram min gamla 486 och uråldrig n6tr version.
Körde 10 minuter och sedan började "Runtime error..." varje gång man sparade qsot.
Sedan jag gjorde "Flush buffer" (Ctrl-U) en gång så började allt fungera.
Gick skapligt ett tag men vid kvällningen började den tråkiga condsen.
Alla jänkar kom ifrån samma röret som PY/LU abt. 270 grader. Endast VE
kom lite mer norrifrån.
Söndag fm. pajade rotator så fick köra resten av testen från 360 grader.
Märkligaste händelsen inträffade mitt i JA spiken då CE4U kom starkt in!
Trodde att någon skojar, men verkade vara en äkta iallafall.
Blev förvånad då 7K7AX svarade på svenska (sri sk7ax - lite minde kompression tack)
Sov ca 6 timmar efter att rate pekade på 6 qso/t.
Total blev det drygt 600 qso med de som runtime-errors åt upp.
LP effekt räckte bra för att köra de som man hörde+lite till, men
visst skulle man fått bättre pile med yankees + JA om man hade haft lite mer kräm.
Totalt sett blev det ett medelmått resultat... och en hes röst för ett par dagar.
Den haär gången fick man ta lite mer allvar med alla call + serienumren pga
Jannes skrämselmetoder med datakontoller, etc vid fjolårets SAC.
Testade det nya POST programmet för Cabriello conversion, men ser ut att sända
löpnumrena uteblir i cab filen!!!
QSO nummer stämmer ju inte alls med loggade pga. dessa runtime errors då massa
folk fick nr 6 i början, samt enligt loggen fick ingen löpnummer 1 - 5 !

73 Erkki SM5NBE

SUMMARY SHEET

SCANDINAVIAN ACTIVITY CONTEST 2001 PHONE

Contest Dates : 22-Sep-01, 23-Sep-01
Callsign Used : SM5NBE
     Operator : SM5NBE
     Category : SOSB15

Default Exchange : 59 #

          Name : Erkki Latomaa
       Address : Smedstigen 3
City/State/Zip : ALVKARLEBY
       Country : Sweden

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries

   15SSB     585         583       1482        64

 Totals      585         583       1482        64

 Final Score = 94848 points.

 I have observed all competition rules as well as all regulations established
 for amateur radio in my country.  My report is correct and true to the best
 of my knowledge.  I agree to be bound by the decisions of the Awards Committee.

 Date 2001-09-24   Signed Erkki Latomaa  Call SM5NBE