[TOEC] Försäkringar

SSA HQ Stockholm hq@svessa.se
Wed, 10 Apr 2002 12:35:50 +0200

ordentligt. Å andra sidan är deras årsavgift ganska hög.

73 Eric SM0JSM / SSA

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: toec-admin@contesting.com [mailto:toec-admin@contesting.com]För
Håkan Ericsson
Skickat: den 10 april 2002 11:59
Till: Gunnar Widell (ERA); toec@contesting.com
Ämne: [TOEC] Re: [TOEC] Försäkringar

Genom åren har jag försökt 2ggr med Länsförsäkringar att förbättra min
"antennförsäkring".
35000kr är vad som står tillbuds och det har jag fått nöja mig med.
Inte fick jag några reflexer heller  :(
Naturligtvis är jag inte nöjd med situationen. Med dagens priser det blir
inte
mycket mast och antenner för de pengarna om grejorna går i backen.

Har det aldrig gjorts nått försök från SSA att skaffa en fram en
skräddarsydd försäkring
för föreningens medlemmar ? Som grupp kanske förutsättningarna är bättre.

73's  Håkan SM3LBN

> I senaste QTC gick att läsa hur det kan gå om det blåser mycket. Det kan
också visa sig att hemförsäkringen inte täcker. 35000 kr är maximalt belopp
för antenner.
> Jag har försökt att skriva en speciell försäkring för master, men Trygg
Hansa utan att lyckas. Dom svarade via brev några veckor efter förfrågan och
sa att dom inte var intresserade av specialförsäkringar. Som plåster på
såren skickade dom två runda reflexer med snöre och säkerhetsnål.