[TOEC] Konstiga mail

Dan Hultgren sm5imo@swipnet.se
Sun, 28 Apr 2002 12:08:06 +0200

Hej!

Det senaste dygnet har två mail som anges komma från undertecknad dykt upp på reflektorn.

Vad jag kan se är dom ej genererade från mig då jag ej varit inloggad vid de aktuella tidpunkterna. Det är någon form av virus som genererar dessa mail. Kollade min dator nyss med uppdaterat virusskydd (McAfee från i fredags) och detta hittade ingenting konstigt på min maskin. Har även sett liknande mail från andra cirkulera och har även mottagit mail med viruset klez.h de senaste dagarna som mitt virusprogram har fångat. Har någon en bra förklaring på var problemet ligger mottages info tacksamt.

Beträffande contest så är WRTC-gänget (dommare och tävlande) bokat på färjan till (och från) Åbo nu så nu är det ingen återvändo.

73 de Danne/IMO.