[TOEC] Angående Skumma mail!

Teemu S Korhonen hamradio@svessa.se
Sat, 4 May 2002 21:13:48 +0200

Nu ska vi ta detta en gång för alla...

sm5tc@chello.se Arne som han för övrigt heter har förmodligen INTE virus på
sin dator.
Jag har också fått samma mail som ni andra men viruset som är bifogat funkar
såhär:

En Internet användare tex SM9XXX får ett mail med viruset Kletz bifogat, som
av sig själv execveras
eftersom SM9XXX har dåligt virusskydd, hans polare SM5TC finns i SM9XXX
adressbok bland andra
amatörer.

Viruset väljer en eller flera adresser i SM9XXX adressbok och skickar sedan
ut mail frpån hans dator
med ex sm5tc@chello.se som avsändare, det är alltså inte SM5TC som är boven
i dramat utan hans
kompis som har dåligt virusskydd!

Om det skulle varit SM5TC borde det lämpligen stått Arne Karlereus som
avsändare i outlook, inte sant?

Jag har själv råkat ut för detta webmaster@svessa.se (min adress) finns i
ganska många adressböcker
och det är många som anklagar mig för att skicka virus när det i själva
verket är andra som gjort det!

Så alla ni på listan HA BRA VIRUSSKYDD !!!!! jag kan rekomendera Norton 2002
Antivirus, det kostar
en slant men det blir enklare för både er och oss andra på listan!

Idag fick jag 37 mail med kletz viruset, hitills har jag fått över 1000 mail
med kletz!

Teemu S Korhonen
SM0WKA - SM0W
www.sm0wka.com