[TOEC] Fortfarande virus

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Fri, 10 May 2002 22:39:40 -0000

Hej!

Min dator är rehn... :-)
Jag har kollat den ett par gånger den senaste veckan.

Det behöver inte vara någon av de fyra e-mailadresserna
som är boven i dramat. Det kan vara vilken som helst
annan dator var som helst i världen som kör med Outlook
Express och som har dessa adresser i sin adressbok.

Viruset plockar en slumpmässig adress ur adressboken
och påstår att det är avsändaren. Viruset plockar också
sedan en annan slumpmäsig adress ur samma adressbok som
sedan mailet skickas till.

...Så hur 17 man ska få reda på vem som har våra
adresser i sina adressböcker och som dessutom har
"drabbats" av viruset är stört när omöjligt!

Det är bara att hoppas att alla kollar sina datorer
med hjälp av programmet från Symantec.

73 de Janne

> Idag 10/5 kl 04.50
P.S. Jag sov fortfarande då och min dator var avstängd
och urloggad...

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002