[TOEC] Hanoi calling

Rolf Salme sm5mx@yahoo.com
Thu, 23 May 2002 20:18:33 -0700 (PDT)

Kära 3-poängare,

Jag är nu på plats i Hanoi igen för att köra
WPX-testen. Trots att man bytt en transformator
någonstans i närheten låter det som vanligt, d v s de
låga banden
är så gott som okörbara p g a elstörningarna, "bara"
elektriskt S-8 på 20, varierande elbrusnivå på 15 och
10 ganska fullt av FM-pirater från regionen.

Det får nog bli 21 MHz Low Power som vanligt. Tyvärr
max elstörningar i riktning EU, som är en av de mest
matnyttiga riktningarna under WPX.

Som vanligt blir det att spotta i lurarna och kämpa
med elektriciteten, radioamatörens största vän och
fiende i Hanoi. Strömavbrotten verkar f ö ha blivit
färre på senare tid.

Igår träffade jag Eddy, XV9DT, en klart stigande
stjärna. Han har en del mer okonventionella ideer om
hur han skall komma till rätta med elnoiset. Följ den
spännande fortsättningen, det där kan bli något! Han
nappade också igår på förslaget att börja köra TR-Log.

Lycka till i WPX & keep calling, folks! Om jag inte
svarar, vet ni varför, jfr stycke 2 ovan.

73 de
Rolf
SM5MX, XV9SW

=====
Rolf T Salme, SM5MX, XV9SW
c/o Torsten Hjalmarsson, XV9TH, May 20-29, 2002
HANOI