[TOEC] Svenska-Rekord-listan

SM5DJZ Jan/John djz@swipnet.se
Sun, 10 Nov 2002 14:58:49 +0000

Hejsan alla Contesters

Inför årets CQWW-SSB-test letade jag i Gunnars lista över svenska rekord
att slå. Jag satsade på 28-LP, där SL5AB med SM5FUA hade
rekordet på 131.313 p. Men efter ett tag tittade jag närmare på hur
rekordet var uppbyggt. 120 QSO, 13 zoner och 39 länder...
Hm.......... Kan inte vara möjligt.   C:a 21 poäng för varje QSO. Gissa om
jag blev förvånad. Kollade resultatet på raden ovanför
för 21Mc. Teemu har 132.000 p och körde 579 QSO.

Nej det var tydligen ett skrivfel, och jag hittade en gammal CQ-tidning och
där står faktiskt 131.313 poäng.
Tydligen har man kastat på en 3'a på slutet för 13.131 kan vara helt
realistiskt.

Ett email till FUA gav inte heller svar på tal. Han kom inte ihåg, och vem
skulle göra det efter mer än 10 år.

Under alla omständigheter skall det resultatet bort. Tills vidare kan det
väl ersättas av SM4AIO som 2001 fick följande resultat:

128.500  381   28   97   (2,69 p/Q)

Men för att en gång för alla sätta rekordet på plats så körde jag själv nu
i år:

166.582 p     505 Q     20 Z     120 DXCC

73 de Janne   SM5D  /  SM5DJZ