[TOEC] Re: [TOEC] Contestsignaler - dags att förnya?

SSA HQ / Eric SM0JSM hq@svessa.se
Thu, 14 Nov 2002 12:37:22 +0100

Hej alla specialsignalinnehavare!

Det är många som glömmer att förnya i tid. Jag vill emellertid lugna er på
en viktig punkt: Ni tappar inte signalen, även om ni skulle glömma av att
förnya i tid. Ingen testsignal kommer att ges ut på nytt förrän TIDIGAST
efter två hela kalenderår. Det betyder dock inte att man kan betala t.ex.
vartannat år och ändå behålla signalen... Om man vill 'återuppliva'
contestsignalen så får man betala från föregående giltiga datum. Många
betalar in för flera år i taget vilket välkomnas. Om det är för tre år eller
fler så skriver jag ut ett nytt intyg; annars bara om det verkligen behövs
för att bevisa giltigheten för t.ex. DXCC.

Naturligtvis ska man snabbt betala in avgiften om man upptäcker att man kört
med testcallet efter giltigt datum och hamnat på CERs spcold-lista!

Jag kommer med tiden att kontakta alla som ligger på Expired Calls-listan så
att CER kan sätta CLOSED på de som definitivt inte tänker återanvända sin
testsignal. De blir därigenom även lediga för andra (när två år har
förflutit). Det finns flera call som är bokade för framtida bruk och där den
som bokat hoppas på att den nuvarande innehavaren inte förnyar... Här gäller
att den som bokar ett call först får det om och när det blir ledigt (max två
call får reserveras).

Vill också på förekommen anledning meddela att man får ha två
specialsignaler (beslutet har publicerats i QTC). En för CW och en för SSB,
eller en för sitt hemmadistrikt och den andra för fritidsQTHdistriktet (det
förekommer ofta att speciellt SMØor har fritidsQTH i ett annat distrikt).
Avgiften 100:- gäller per call och år.

Vi hörs i CQ WW CW

73 Eric SMØJSM alias 7SØA och 7S6J