[TOEC] CQWW CW SM3C SO 20 M QRP

Bengt Eriksson SM5CCT sm5cct@telia.com
Mon, 25 Nov 2002 18:20:27 +0100

CQ WORLD WIDE DX CONTEST -- 2002

Call: SM3C Operator: SM5CCT

Category: Single Operator

Power: QRP=20

Band: Mono 20

Mode: CW=20

Country: Sweden

Zone: 14

BAND QSO QSO PTS PTS/QSO ZONES COUNTRIES

160 0 0 0.00 0 0

80 0 0 0.00 0 0

40 0 0 0.00 0 0

20 554 961 1.73 28 102

15 0 0 0.00 0 0

10 0 0 0.00 0 0

Totals 554 961 1.73 28 102 =3D> 124,930

Equipment Description:

Rig: Yaesu FT-817, 5 watts

Ant: Force 12 C3 7 el. multi monoband yagi

Inv.vee 2x41 m

Ingvar SM0OGQ/8S0F st=E4llde v=E4lvilligt sin FT-817 till f=F6rfogande.

Har provat riggen vid ett par tillf=E4llen hemma hos Rune COP och tyckte =
den var trevlig

men hur fungerar den i en tuff contest? Var lite skeptisk men oj, jag =
har =E4ndrat mig.

Jag =E4r helfr=E4lst!

Ville k=F6ra ett single band och valet stod mellan 28 och 14 Mc. P=E5 28 =
fanns ingen QRP-notering

och condx verkade fb dagarna innan testen men det kan =E4ndra sig =
snabbt. P=E5 14 fanns ett 11 =E5r=20

gammalt rekord som var bra s=E5 det blev en utmaning. Jag lyckades sl=E5 =
det och 102 l=E4nder=20

p=E5 ett band under en helg med inte alltf=F6r m=E4rkv=E4rdiga antenner =
ger v=E4l FT-817 godk=E4nt, eller kanske

MVG som det heter!

Som lite extrakn=E4ck k=F6rde jag =E4ven single 160 som SM5CCT/3 och =
single 80 som SM3CCT

73

Bengt

SM5CCT

--- StripMime Report -- processed MIME parts ---
multipart/alternative
  text/html
---