[TOEC] Re: Mera SAC

Jan Erik Holm sm2ekm@telia.com
Sat, 19 Oct 2002 07:10:13 +0200

Lars Wallmark wrote:

>Hej
>Kan bara inte begripa att vi kan acceptera detta hur radiotester går till. Ett kvalificerat strul med resultat, man ska vänta år på få veta utfallet. Sedan regeländringar där vi svenskar, som vanligt, inte får veta ett dyft. Har inte satt mig in i alla detaljerna, men är det som EKM försöker få svar på, att det fanns folk med från oss i dessa möten och att vi inte fått veta något. Är det illa.
>Varför inte tala om detta i QTC, alla jäkla websidor som finns osv.
>Bengt, jag håller med dig.
>Lägg ned SAC.

> [...]
Tydligen är det så. På NRAU mötet var SM0SMK och SM2ECL, ingenting
gällande HF eller contest frågor har informerats till allmänheten till
dags dato.
Det finns absolut ingenting att skylla på, det gick ju utmärkt att informera
om VHF frågor och samma borde ha gällt det övriga.
Detta är så dåligt skött att man får ont i huvudet bara man tänker på det.
Det är tydligt att vi behöver nytt folk på vissa poster som kan ta hand om
saker och ting. Enligt mitt förmenande bör SM7NDX och SM5KUX
stiga åt sidan och ge plats åt några som är intresserade att åstadkomma
någonting, finns det inte några sådan personer är det nog lika bra att ha
tjänsterna vakanta, då finns det i alla fall ingen att irritera sig på.
Samma gäller contestspalten i QTC, årets publicering av SAC resultatet
var det sämsta jag sett på 35 år. Kom med kritik ifjol då jag också tyckte
det var dåligt och då berodde det på tidsbrist sa CVM, jag menade då
att vi får försöka att hjälpas åt för att få till någonting bättre till
nästa år.
Vad hände? Jo det blev bara sämre, fan vet om man skall skratta eller
gråta! Ingenting har hörts från CVM om att vilja ha hjälp så jag kan bara
tolka det på så sätt att intresse saknas.
Nej, vi skall inte lägga ner SAC, det är inte SAC´s fel att sådana här saker
inte fungerar,  på nått sätt borde det  gå att reparera dessa felaktigheter
men fanken vet hur.

73 Janne SM2EKM

PS: Hade det inte varit för AJV hade vi säker fortfarande suttit i mörkret
utan att veta ett barr, skrämmande!