[TOEC] Re: [TOEC] SAC CW - Statistik från DX-clustret

SSA HQ / Eric SM0JSM hq@svessa.se
Mon, 23 Sep 2002 14:31:29 +0200

Hej,

kul med AJVs statistik - men blev lite förvånad över att en 8S9MM har hörts!
Den signalen har inte delats ut; i alla fall inte av mig. Den enda MM-signal
som finns är 8S4MM (SK4EA), men såå fel kan väl inte rapportören ha hört.
Det är dock en viss skillnad mellan en 9 och en 4 på CW.

Jag ser också förklaringen till att EA8CN inte hamnade i loggen; han körde
tydligen 'hemifrån' SM.

Själv körde jag 489 QSO, men har inte haft någon chans att ännu studera vare
sig multipliers eller poäng osv. Körde testen med DX4WIN; inget
contestprogram precis... Pga dåliga förberedelser kunde jag inte komma ut på
40 o 80; men det ska fixas till fonidelen (G5RV).

Bra fart över lag, utom möjligtvis mitt i natten, då jag också passade på
att sova. Dessutom gäster på lördagskvällen, så insatsen blev därefter. Jag
hörde en station med närmare 500 QSO (non-Scandinavian) ett par timmar före
testens slut, och det tyder på bra aktivitet från Norden. Det är huvudsaken,
eftersom SACens framtid beror på om det finns några stationer i Norden att
köra.

Då laddar vi alla om inför fonidelen där TR-log ska få vara med igen.

73 Eric SM0JSM / 7S6J (ofta kallad ZS6J på cw...)