Re: [TOEC] Digital revolution från AOR?

TCL tcl at swipnet.se
Mon Aug 25 12:18:06 EDT 2003

Hej,

Jag kikade på prylarna i Fredrichshafen. AOR hade kopplat upp två ARD9800-burkar till IC706:or men det gick inte att dra ner signalerna i bruset och bilda sig en riktig uppfattning kvaliteten vid svaga signaler och hur QRM inverkar etc. Förutom en ganska lång tidsfördröjning (insynkning) i varje sändningspass så lät ljudet förhållande vis bra. Kul att testa och någon måste ta första steget.

Gå in på TAPR:s hemsida så finns där länkar till ljudfiler.  www.tapr.org tror jag det var.

73
Bengt SM7EQL