[TOEC]Re Stokköya och EU-036

SM5DJZ Jan/John djz at swipnet.se
Sun Aug 31 23:20:54 EDT 2003

I senaste DX-Kalendern finns att läsa om DX-ped till en norsk ö vid namn
Stokköya.
Här finns också att läsa att den skall tillhöra IOTA-gruppen nr EU-036, men
efter kontakt med IOTA's manager i England G3KMA, Roger Ballister, så är
det inte helt säkert att denna ö kan godkännas för EU-036. Man saknar f.n.
tillförlitliga kartor och den enda karta man har tittat på så verkar det
som om det skulle finnas några landområden mellan ön och fastlandet vilket
gör att ön inte uppfyller "kravet om minst 200 meter från land.
Kanske Ni kan skingra alla eventualliteter med bilder eller kartor från
området medan Ni är där.

Jag vill härmed bara meddela vad jag fått för svar från G3KMA, så att inget
obehagligt kommer i efterhand. Detta är vad han svarade mig:

=============
No, we cannot accept Stokkeoy at this time. The only map I have is 1:1M and
the island looks far too
close to the mainland to take a decision. Grateful if you would tell the
guys that at present
it does not count for IOTA. Martin is busy over next few weeks, so he
cannot go to the Library.
====

Men man kan ju ha en massa kul i alla fall under Reg-Field-Day-helgen.

Lycka till grabbar!
de Janne SM5DJZ