[TOEC] IARU 2003 - SK9HQ

Jan-Eric Rehn - SM3CER - 7S3A jan-eric.rehn at telia.com
Thu Jul 3 18:28:31 EDT 2003

Hej!

Ett sista upprop inför IARU 2003 och SSA:s HQ-signal SK9HQ.

Läget är nu 5 operatörer från 4 olika QTH.

De 2-3 operatörerna från ett 5:e QTH, som funderar och skulle
återkomma har inte återkommit, så jag förmodar att de inte var
speciellt intresserade.

Det behövs fortfarande någon eller några, helst från södra
Sverige, som kan ta hand om 160 och 10 m. Jag inbillar mig att
det kan gå att få fler QSO på de banden, ju längre söderut i
landet vi kommer. De mörka timmarna är fler längre söderut och
jag tror att det är lättare där att få öppningar på 10 m. Men
jag kanske har fel...?

Som ni såg, så skrev SM5HJZ: "Det skall väl möjligen, kanske
och eventuellt vara 160 meter, om nu ingen annan känner starkt
för det bandet". Det är ju svårt att ta det som ett löfte om en
seriös satsning, men kommer inga andra intresserade inom ett par
dagar, kanske Jonas går att övertala... :-)

Det är alltså 6 band som ska aktiveras både på CW och SSB. Det
ultimata hade naturligtvis varit att ha 12 olika operatörer, som
körde varsitt band på varsitt mode. I dagsläget har jag alltså 5
operatörer att spela med. Det innebär dubbleringar på alla band.
Vissa måste också köra flera band beroende på de antenner man
har att tillgå. Ett par av operatörerna har också speciella
önskemål om band/mode, så det kommer inte att bli lätt att få
samtliga band/modes aktiverade, med det underlaget.

Ta en sista fundering om du/ni kan köra som HQ-station i IARU 2003!
Jag söker alltså speciellt operatörer/stationer i södra Sverige
för att aktivera 160 och 10 m.

Svar önskas omgående!

Senast till helgen kommer jag att lämna ett förslag på band och
mode till de 5 operatörer som hittills visat intresse.

Naturligtvis skulle det vara bra mycket roligare att ha några
ytterligare operatörer och stationer att "spela med".

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: sm3cer at contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002