[TOEC] Fw: SK9HQ

Erkki Latomaa ejla at telia.com
Sat Jul 5 23:52:38 EDT 2003

Jag hade lite svårt att förstå hur allt egentligen har gått till i början
och vad som gick snett.. Har raderat korrespondens som stod i slutet...
Jag förstod att Teemu hade "bokad" SK9HQ samt anmält sig och Micke till WRTC
klassen - och allt detta blev inställd efter att Teemu åkte till YI.
Micke blev erbjuden 20M som SK9HQ men tackade nej och tänker köra som SM4O.
Vad jag ser så det ska inte vara några oklarheter. Enda som låter konstigt
att SK9HQ var bokad utan att SSA:s Contest Manager visste nånting om detta.
HQ-aktivering är iaf. en stor satsning som egentligen kräver 11-12
"superstationer" med minst lika många operatörer (6 band CW / SSB), om man
skall satsa seriöst. Visseligen finns det inte så stora möjligheter att vara
med i toppstrider, men man kan ju göra sitt bästa i alla fall. Vi har ju
många bra conteststationer i landet, även om vissa band kan bli svåra i
norra delen, men vissa andra band går ändå kanonbra! Man ska inte ge sig
utan kamp. Ett SK9HQ gäng får vi nog ihop? Vad jag ser så alla
förutsättningar finns för en seriös satsning.

73 Erkki SM5NBE