[TOEC] Planer mm

Goran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Thu Jul 10 23:37:41 EDT 2003

Hej på er,
kom hem för ett par timmar sedan efter ett besök på Ham Radio 2003
i Friedrichshaven + efterföljande rundtripp i Frankrike.
Många SM på plats i värmen som nog var runt 35-36 i skuggan...  hua!

Köpte en DK9SQ glasfibermast på 10m och tänkte sätta den på husbilen
och köra lite portabelt och kanske redan till IOTA. Nu skulle man bara ha en
rig som inte som var så stor och klumpig också!
Eftersom jag börjar jobba på måndagen efter testen
måste det så fall bli någon ö i Stockholms eller Östergötlands skärgård.
Vilka ögrupper i SM kommer att vara aktiverade i IOTA?
Men det är ju så många aktiviteter som ske på den korta semester man har så
det kan ju bli ändrade planer.

Något som däremot är bestämt, är aktivitet i CQWW CW från Azorerna.
Har signalen CU2F klar och biljetter bokade. Kommer att köra från CU2YK´s
qth på norra sidan av huvudön och tänkte köra 20m LP. Tar med min IC751A
och laptop mm men är glad att slippa jobbet med att få till en bra antenn utan
kopplar in mig på CU2YK´s beam.

Två dagar innan resan till Tyskland lyckades jag äntligen få upp min nya finska
JP-beam, den lilla 6 elementaren. Köra test här i villaområdet kommer jag nog inte
att göra, innan jag vet vad som händer i närmaste grannarnas TV-apparater och elpannor.

73 Göran SM4DHF - SM4F