[TOEC] Contestmaterial efterlyses

Lars Aronsson sm3cvm at swipnet.se
Wed Jun 4 22:07:15 EDT 2003

Hej!
Jag efterlyser material till QTC Contestspalten! De senaster numren har varit tunna så det vore skoj om det kan bli en ändring. Innan SAC kommer således två nummer, 7/8 och 9. IOTA contest, är det någon som planerar att åka ut på en ö och köra? Kan vara intressant att skriva om. Bilder är alltid bra att få. Så sök i gömmorna, skriv några rader. Den senaste tiden, efter WPX CW, har det skrivits en del om fusk genom att spotta sig själv på clustren. Är det någon som följt diskussionen närmare och därmed kanske kan skriva över ämnet, gärna med egna reflektioner därtill?

Material för nr 7/8 behöver jag före den 20 juni eftersom jag åker på semester ett par dagar senare. Sista minuten material kan skickas direkt till QTC redaktören absolut senast den 24 juni. För egen del försöker jag bli QRV från CU2 den 24 juni - 6 juli, säkrast morgnar och sena kvällar. Mot SM ser 7 MHz ut att bli bra på kvällstid!

73, Lars
SM3CVM